Jak vytvořit nový web

Postavit web není snadné, pokud nemá jen tak viset, ale také něco vydělat. Držte se osvědčených postupů.

Užitečné otázky

  • K čemu přesně potřebuji web?
  • Pro koho ho dělám?
  • Jak návštěvníky přivedu?
  • Jakou akci od nich očekávám?
  • Co jim musím říct, vysvětlit a nabídnout?
  • Kdo mi můj web postaví?
  • Jaká při tom bude moje role?

Kdy se ptát

  • Dříve, než utratíte první korunu.

Co dělat

  • Ujasněte si, proč chcete web stavět. Jaké potřeby tím řešíte, komu a co chcete nabídnout, co od návštěvníků očekáváte.
  • Uvědomte si, že výkonný web/e-shop je mnohem více marketingový než technický projekt. Rozhodující vlastnosti mu nezajistí grafik ani programátor, ale zkušený online marketingový tým, do něhož grafik a programátor samozřejmě patří.
  • Začněte marketingovou strategií webu. Definujte zákazníka, sestavte nabídku, nastavte produkty. Zformulujte informace, argumenty a benefity, kterými své zákazníky oslovíte.
  • Nevařte z vody. Shromážděte zkušenosti kolegů a zaměstnanců, inspirujte se u konkurence, využijte otevřené zdroje dat, objednejte si analýzu klíčových slov a/nebo marketingový výzkum.
  • Oslovte vývojářský tým a předejte jim svoje zadání.
  • Požádejte o podrobné vysvětlení postupu. Zajímejte se zejména o vlastní součinnost a možnosti kontroly v rámci jednotlivých etap.
  • Věnuje nejvyšší pozornost každému dílčímu návrhu. Čím dál práce postoupí, tím dražší bude něco měnit. Proto se od počátku neváhejte ptát a žádat srozumitelné odpovědi.

Typická úskalí při tvorbě webu

  • Nemáte dost času nebo prostředků na pořízení kvalitního díla.
  • Stavíte na domněnkách.
  • Podceňujete přípravné etapy, nevěnujete pozornost návrhům přípravné fáze.
  • Nereagujete včas nebo jednoznačně.

Doporučené služby (při tvorbě a redesignu webu)

Doporučené služby (jen při redesignu webu)

  • Webová analytika
    Pochopte, jak návštěvníci vnímali váš starý web.
  • SEO audit
    Odhalte technické chyby, kterých se musíte vyvarovat.
  • UX/UI audit
    Poznejte silná a slabá místa webu, ze kterého vycházíte.

Dopřejte si web, který se sám zaplatí. Pomůžeme vám. Kontaktujte nás.