Optimalizace pro vyhledávače (SEO)

Vázne prodej kvůli nízké návštěvnosti? Chcete ji pro nový projekt zajistit? Nastavíme váš web/e-shop tak, aby plnil přání skutečných zákazníků.

Optimalizace webu pro vyhledávače je jako příprava na obchodní schůzkou. Stojíte před zrcadlem a hledáte výrazy, kterými byste mohli zaujmout. Víte, že když nevzbudíte zájem, bude schůzka ztrátou času.

Nevodí web návštěvníky z vyhledávačů? Zkusíme ho optimalizovat.

Jak funguje optimalizace pro vyhledávače

Když Google nebo Seznam vyhodnotí váš web jako zdroj cenného obsahu, zobrazí ho ve výsledcích před ostatní konkurencí. Váš web tak padne návštěvníkům do oka dřív a zvýší pravděpodobnost, že návštěvník zazvoní u vás, a ne u sousedů. SEO příliš neovlivní, zda se příchozí skutečně promění v platícího zákazníka.

Základním vodítkem optimalizace je znalost klíčových slov, která lidé používají, když na internetu něco hledají. Z analýzy klíčových slov vytěžíme informace o skutečné poptávce, uvažování i slovníku vašeho publika. Pak můžeme optimalizovat nejen samotný web/e-shop, ale i produktové portfolio nebo konfiguraci vašich nabídek.

Realizační fáze SEO zahrnuje úpravy textů a dalších parametrů webu. Usilujeme také o zvýšení reputace webu, obvykle cestou publikace článků a/nebo linkbuildingu. To je aktivita zvyšující počet odkazů, které míří na vaše stránky z jiných (kvalitních) webů.

Optimalizace není jednorázová akce, ale soustavná péče o web. Vaše pozice ve vyhledávačích je jiná pro každého jejich uživatele a navíc se neustále mění, takže ji z podstaty věci nelze zaručit. Proto se velmi často kombinuje s placenou reklamou.

Kdy potřebujete analýzu klíčových slov

  • Váš projekt čeká na návštěvníky z vyhledávačů.
  • Hledáte strukturu stránek, zbožových kategorií nebo formulace textů odpovídající zvykům a poptávce zákazníků.
  • Hledáte, o čem a jak psát blog.
  • Chcete ověřit aktuální poptávku po vašich produktech.
  • Plánujete reklamní kampaň.

Kdy potřebujete optimalizovat stránky

  • Návštěvnost z vyhledávačů je žádoucí, ale nízká.
  • Návštěvníci se ve vaší nabídce obtížně orientují.
  • Web vykazuje technické problémy nebo ho vyhledávače sankcionují.

Kdy SEO nemusí stačit

  • Při náběhu nových projektů.
  • Při velkém počtu konkurentů ve vašem oboru.

Už jsme řekli, že pak nastává chvíle pro placenou reklamu.

Dá se váš optimalizovat? Promluvme si o tom.

Jak postupujeme

  • Vyžádáme si podklady a prostudujeme je.
  • Zpracujeme analýzu klíčových slov.
  • Navrhneme kategorizaci témat/produktů, vytvoříme seznam stránek, založíme taxonomie.
  • Předepíšeme klíčová slova pro texty a metadata stránek.
  • Upravíme nastavení webu/e-shopu.
  • Vytvoříme plán dalšího rozvoje webu/e-shopu (SEO je trvalá péče).
  • Sledujeme výsledky, odstraňujeme nedostatky, využíváme nových příležitostí k maximalizaci výkonu.

Co byste nám měli zajistit a říct

  • Informace o zájmových tématech nebo produktech, které chcete prodávat.
  • Informace o cílových skupinách.
  • Základní vhled do oborové terminologie.

Co přesně dostanete

  • Seznam klíčových slov roztříděných podle relevantních kategorií, s údaji o hledanosti a konkurenčnosti
  • Seznam stránek a taxonomických systémů pro uspořádání webu
  • Předpis klíčových slov pro optimalizaci textů a metadat jednotlivých stránek
  • Seznam témat pro publikační činnost
  • Tipy na obchodní příležitosti a další marketingová doporučení