Marketingový výzkum

Prověřte, kam spěje trh a jak se činí konkurence.

Nahraďte dojmy a odhady daty. Prověřte si svoje hypotézy. Nahlédněte do duší zákazníků a poznejte jejich přání a obavy. Brání jim něco v nákupu vašich produktů?

Váš podnikatelský záměr ověříme už v době, kdy ho máte jenom v hlavě nebo na papíře, tedy včas. Marketingové výzkumy obvykle stojí statisíce, máme ale řešení i pro malé a střední firmy s podstatně menšími rozpočty.

Prověřte svůj byznys plán co nejdříve. Poradíme vám.

Zdroje

  • Ověření na základě veřejných a placených průzkumů
    Pravděpodobně nejste první, kdo hledá podobné údaje. Data z veřejně dostupných zdrojů jsou k mání zdarma nebo za zlomek ceny vlastního výzkumu. Ověříme rešerší.
  • Uživatelský výzkum
    Probíhá na menším vzorku zákazníků. Ptáme se lidí, jak se jako zákazníci v minulosti chovali. Tak přinejmenším nahlédneme do úvah, obav a potřeb dalších spotřebitelů. Vytipujeme společné znaky chování a sepíšeme doporučení, jak nabytých poznatků využít v praxi. Chcete si průzkum zorganizovat sami? Zaškolíme vás.
  • Sociologický výzkum
    Neodborně sestavené otázky často vyzní sugestivně. Profesionální sociolog o tom ví a riziko zavádějících odpovědí eliminuje. K sociologickému výzkumu potřebujete databázi respondentů, např. z vlastních zákazníků. Pokud ji nemáte, můžeme využít náhodné telefonické nebo osobní dotazování. Vzorek respondentů ale nebývá reprezentativní a výsledky dají jen hrubší představu o smýšlení publika.

Máte správné informace o chování svých zákazníků? Získejte data.

Co obnáší marketingový výzkum

  • Od vytipované skupiny stávajících nebo potenciálních zákazníků získáme (výše uvedenými cestami) potřebné informace.
  • Odpovědi vyhodnotíme a popíšeme, jak vaši potenciální klienti uvažují a jednají.
  • Výstupní zprávu doplníme o doporučení na praktické využití poznatků.

Kdy potřebujete marketingový výzkum

  • Působíte na vysoce konkurenčním trhu.
  • Hledáte nové nápady.
  • Chcete zjistit, proč se váš produkt neprodává.
  • Děláte zásadní strategické nebo taktické rozhodnutí.
  • Hledáte možnosti růstu nebo způsob oslovení nové skupiny zákazníků.
  • Nechcete svá rozhodnutí stavět na výjevech z rozpálené trouby.
  • Chcete ukázat záda konkurenci.

Nevíte, na co a jak se ptát? Pojďme to nezávazně projednat.

Jak nové poznatky využijete

  • Při tvorbě nebo úpravě marketingové strategie nebo značky.
  • Při realizaci marketingového plánu.
  • Při snahách o vylepšení vašich produktů.
  • Při tvorbě nebo optimalizaci webu, e-shopu a dalších marketingových kanálů.

Jak postupujeme

  • Projednáme cíle výzkumu nebo vám je pomůžeme definovat.
  • Podíváme se, jak aktuální a relevantní je vaše databáze respondentů. Pokud není použitelná nebo vůbec k dispozici, doporučíme vám jak si ji opatřit.
  • Společně vybereme vhodnou formu výzkumu a stanovíme rozpočet.
  • Proběhne průzkum a vyhodnotíme ho.
  • Představíme vám závěry.
  • Budete-li si to přát, pomůžeme vám je zapracovat do vašeho podnikání.

Co byste nám měli zajistit a říct

  • Proč uvažujete o výzkumu.
  • Co chcete zjistit.
  • Databázi respondentů (zákazníků).

Co přesně dostanete

  • Jednoznačné zadání výzkumu
  • Popis postupu
  • Zdrojová data odpovědí
  • Výstupní zprávu s interpretací dat
  • Doporučení pro uplatnění výzkumu ve vaší praxi

Pohlédněte pravdě do tváře. Promluvme si o marketingovém výzkumu.