Slovník analytických pojmů

Webová analytika zajišťuje nepřetržitý proud zpráv z vašich marketingových bojišť. Bez spojení není velení. Bez informací nelze vyhrát bitvu o zákazníka. Slovník nabízí základní výklad analytických pojmů.
A

AIDA

ANALYTIKA MARKETING

AIDA je klasický marketingový model popisující kroky, které potenciální zákazník podniká při rozhodování o nákupu produktu nebo služby.

Více

API

ANALYTIKA VÝVOJ

API (Application Programming Interface) je soubor pravidel, protokolů a nástrojů, které umožňují dvěma nebo více softwarovým aplikacím komunikovat a interagovat mezi sebou.

Více
B

Bounce rate

ANALYTIKA MARKETING

Bounce rate neboli míra okamžitého opuštění udává kolik % lidí opustilo web, aniž by navštívilo další jeho stránku.

Více
C

Cookie

ANALYTIKA MARKETING

Cookie je malý textový soubor, který je webovým serverem odeslán do webového prohlížeče a uložen na zařízení uživatele, obvykle na pevném disku.

Více

CRO

ANALYTIKA SEO

Conversion Rate Optimization (CRO) je proces optimalizace webových stránek, aplikací nebo jiných online prostředků s cílem zvýšit míru konverze.

Více
D

Data Studio

ANALYTIKA

Google Data Studio je bezplatný nástroj od společnosti Google, který umožňuje vytvářet vizuálně atraktivní a interaktivní reporty a dashboardy z dat získaných z různých zdrojů.

Více
G

Google Analytics

ANALYTIKA MARKETING

GA4 (Google Analytics 4) je nejnovější verze nástroje pro analýzu návštěvnosti webových stránek a mobilních aplikací od společnosti Google.

Více

Google Search Console

ANALYTIKA SEO

Google Search Console (dříve známá jako Google Webmaster Tools) je bezplatný online nástroj od společnosti Google, který umožňuje webovým správcům a vlastníkům sledovat, spravovat a optimalizovat výkon svých webových stránek ve vyhledávači Google.

Více

GTM

ANALYTIKA MARKETING

Google Tag Manager (GTM) je zdarma dostupný nástroj od společnosti Google, který umožňuje spravovat a implementovat sledovací kódy a značky (tagy) na webových stránkách bez potřeby přímé úpravy zdrojového kódu stránky.

Více
S

STDC

ANALYTIKA MARKETING

STDC (See, Think, Do, Care) je marketingový model nebo rámec, který byl vyvinut společností Google jako způsob, jak lépe porozumět a oslovit různé etapy nákupního procesu zákazníků.

Více
U

UTM

ANALYTIKA

Urchin Tracking Module (UTM) je řada parametrů, které můžete přidat do URL adresy, abyste mohli sledovat a analyzovat zdroje provozu na vašich webových stránkách.

Více
W

Webová analytika

ANALYTIKA

Webová analytika zahrnuje sběr a vyhodnocování dat o návštěvnosti a chování návštěvníků webových stránek a e-shopů.

Více

Nenašli jste heslo, které vás zajímá? Pošlete nám ho, doplníme.