Webová analytika

Odkud se berou návštěvníci webu? A co na něm dělají? Hledají, co nabízíte? A nacházejí to? Webová analytika vám dodá data pro aktivní správu webu, e-shopu a celého marketingu.

Webová analytika zajišťuje nepřetržitý proud zpráv z vašich marketingových bojišť. Bez spojení není velení. Bez informací nelze vyhrát bitvu o zákazníka. 

Máte správnou představu o svém webu a jeho hostech? Pomůžeme vám získat přesná data.

Co je webová analytika

Webová analytika zahrnuje sběr a vyhodnocování dat o návštěvnosti a chování návštěvníků webových stránek a e-shopů. Lze z nich odvodit, jak web plní vaše cíle i očekávání zákazníků. Poskytuje objektivní informace o výkonu webu, je východiskem všech rozumných úvah o jeho optimalizacipropagaci. Webová analytika je klíčová zejména pro e-shopy a B2B weby. Nejrozšířenějším analytickým nástrojem je Google Analytics, existuje ale řada dalších užitečných nástrojů, se kterými naši lidé umí zacházet.

Kdy potřebujete webovou analytiku

  • Máte e-shop a chcete vydělávat.
  • Máte web, kterému jste přisoudili výkonnostní cíle.
  • Úroveň webu ohrožuje značku.
  • Hledáte příčiny nízké návštěvnosti nebo konvertibility.
  • Hodláte web/e-shop upravovat a nechcete to pokazit.

Nevíte, co měřit a jak? Rozhodněte se po nezávazné konzultaci.

Jak výsledky analytiky využijete

Co byste nám měli zajistit a říct

  • Přístup k vašim analytickým nástrojům.
  • Specifické požadavky na chování a výkon vašeho webu/e-shopu.
  • Vlastní zkušenosti s chováním webu a jeho návštěvníků.

Jak postupujeme

  • Nastudujeme si vaše potřeby.
  • Prohlédneme si dostupná data (pokud už měříte).
  • Nasadíme a nastavíme Google Analytics (pokud je ještě nepoužíváte).
  • Domluvíme se, co přesně chceme měřit, a nastavíme to v nástroji Google Data Studio.
  • Zformátujeme automatický report, který budete nacházet ve své e-mailové schránce.
  • Reporty čteme i my. Pokud se sledovaná metrika změní, webový analytik posoudí příčiny. Zprávu psanou lidskou řečí vám pošleme i s návrhem opatření — sami nic hlídat nemusíte. Pomůžeme vám s interpretací dat.
  • Z měřených dat vycházíme při údržbě a rozvoji vašeho webu/e-shopu.

Co přesně získáte

  • Podrobné informace o preferencích návštěvníků.
  • Funkční analytické nástroje a profesionální dohled nad měřením.
  • Automatické nebo komentované reporty.
  • Návrhy jak řešit problémy a příležitosti.
  • Promítnutí poznatků do všech oblastí vašeho marketingu.

Konec dohadů a tipování, jak šlape váš online projekt. Promluvme si o webové analytice.