Optimalizace pro umělou inteligenci (AI, GEO, LLMO)

Dochází u vás k propadům přirozeného vyhledávání kvůli zavedení AI Overviews? Chcete, aby vás doporučovaly jazykové modely jako Chat GPT a další?

Optimalizace obsahu pro roboty umělé inteligence, v zahraničí označovaná jako GEO (Generative Engine Optimization) nebo LLMO (Large Language Model Optimization), je relativně nově vznikající obor. Jeho cílem je dosáhnout toho, aby vás nástroje jako ChatGPT, Gemini, Copilot, Claude, Perplexity a mnohé další doporučovaly.

Fungování umělé inteligence se snaží pochopit i samotní tvůrci a přes řadu studií ještě ani oni neví, podle čeho se současné jazykové modely chovají. Tuto problematiku podrobně sledujeme a přijde nám férové vás předem upozornit, že zatím nenabízíme klientům optimalizaci pro jazykové modely (GEO, LLMO). Budete-li zvažovat využití AI pro marketing, můžete se nezávazně poradit přímo s Radimem Hasalíkem, který u nás toto téma velmi intenzivně řeší.

Potřebujete reagovat na příchod AI Overviews?

Google spustil celosvětově a také v ČR službu AI Overviews, která zobrazuje ve výsledcích vyhledávání odpovědi generované AI. Studie služby Marketing Miner odhalila, že se odpovědi umělé inteligence zobrazují v 10 % případů. Přes 92 % dotazů se týká obecných odpovědí, vzdělávacího obsahu a návodů.

Od příchodu AI Overviews může váš firemní web zaznamenávat pokles návštěvnosti z vyhledávače Google. Tyto poklesy se mohou pohybovat v řádu jednotek až desítek procent. Jako první krok doporučujeme nasazení upraveného měření pro Google Analytics, aby vaše rozhodnutí probíhalo na základě dat.

Z našich dosavadních zkušeností vám pomohou stále stejné aktivity: budování autority, značky a přínosného obsahu. Žádná jiná speciální taktika, jak se dostat do AI Overviews, zatím podle nás neexistuje. Budete-li chtít pomoci s běžnou optimalizací pro návštěvníky vyhledávačů, kontaktujte nás.

Proč zatím nenabízíme službu optimalizace pro AI Overviews?

Naší hlavní hodnotou je férovost. Nepřišlo by nám v pořádku, abychom vás strašili změnami ve vyhledávání a nabízeli službu, která by nebyla založena na pevných základech. Z těchto důvodů situaci sledujeme, sbíráme zkušenosti, data i poznatky ze zahraničí.

Při hledání řešení dáváme přednost dlouhodobým postupům, které podle našich zkušeností mají lepší přínos, než dočasná řešení. V případě potřeby situaci aktivně řešit, nás prosím kontaktujte a budeme pro vás hledat dlouhodobé řešení, v kontextu s vašimi daty a celkovým stavem vašeho podnikání.