Co je to PPC (Pay Per Click)

PPC

PPC je zkratka pro „Pay-Per-Click,“ což je forma online reklamy, ve které platíte pouze za kliknutí na vaši reklamu. Je to oblíbený model online reklamy, který využívají firmy a webové platformy, jako jsou vyhledávače (například Google, Sklik) a sociální média (například Facebook).

Základní princip PPC spočívá v tom, že inzerent (specialista na PPC reklamu) vytvoří obsah, určí klíčová slova nebo cílovou skupinu, na kterou chce cílit. Poté platí pouze za každý klik na tuto reklamu. Cena za kliknutí se může lišit v závislosti na konkurenci pro daná klíčová slova nebo cílovou skupinu.

PPC reklamy mohou být zobrazovány na různých místech na internetu, včetně výsledků vyhledávání, sociálních médií, obsahových sítí a dalších webových stránek. Tento model reklamy umožňuje inzerentům lépe sledovat návratnost investice (ROI) a upravit své kampaně na základě výkonu.

Google Ads (dříve AdWords) a Facebook Ads jsou příklady populárních PPC platforem, které firmy využívají k propagaci svých produktů a služeb online.