Co je to CPV (Cost Per View)

PPC

CPV je zkratka pro „Cost-Per-View“ (náklad za zobrazení) a jedná se o metriku v online reklamě, která se používá zejména pro videoreklamu, hlavně na platformách jako YouTube nebo jiných videopřehrávačích. CPV vyjadřuje náklady, které inzerent platí za každé zobrazení (prohlédnutí) videoreklamy.

Funkce CPV je založena na tom, že inzerent platí až v případě, že uživatel skutečně zahájí přehrávání videa, což může zahrnovat i krátký náhled videa, nebo pokud uživatel sleduje reklamu po určitý stanovený čas (např. prvních 30 sekund videa). To znamená, že pokud uživatel zavře video nebo přeskočí reklamu dříve, než uplyne tato stanovená doba, inzerent za reklamu neplatí.

CPV je obvykle nastavováno v rámci aukcí nebo dohod s reklamními platformami, a cena za jedno zobrazení se může lišit v závislosti na konkurenci, cílové skupině, formátu videa a dalších faktorech. Inzerenti mohou tak lépe měřit náklady spojené s dosažením potenciálního publika na videoplatforech a optimalizovat své kampaně na základě výkonu.

CPV je obzvláště důležité pro reklamní kampaně, které se zaměřují na povědomí o značce nebo informační videa, kde je cílem dosáhnout co největšího počtu zobrazení videa.

Související témata

CPA

PPC

CPA je zkratka pro "Cost-Per-Acquisition" nebo "Cost-Per-Action," což je metrika v online reklamě, která vyjadřuje náklady, které inzerent platí za každou konkrétní akci nebo konverzi, kterou uživatel provede po interakci s reklamou.

Více

CPC

PPC

CPC je zkratka pro "Cost-Per-Click" (náklad za kliknutí), což je jedna z klíčových metrik v rámci PPC (Pay-Per-Click) reklamních kampaní.

Více

CPL

PPC

CPL je zkratka pro "Cost-Per-Lead" (náklad za potenciálního zájemce) a je to metrika v oblasti online marketingu a reklamy. CPL vyjadřuje náklady, které inzerent platí za každého potencionálního zájemce, nebo kontakt (lead), který se zaregistroval, nebo vyjádřil zájem o produkt či službu.

Více

CPM

PPC

CPM je zkratka pro "Cost-Per-Mille" nebo "Cost-Per-Thousand," což je metrika používaná v online reklamě k vyjádření nákladů na tisíc zobrazení reklamy.

Více

Zapomněli jsme na něco? Napište nám, rádi doplníme.