Co je to CPV (Cost Per View)

PPC

CPV je zkratka pro „Cost-Per-View“ (náklad za zobrazení) a jedná se o metriku v online reklamě, která se používá zejména pro videoreklamu, hlavně na platformách jako YouTube nebo jiných videopřehrávačích. CPV vyjadřuje náklady, které inzerent platí za každé zobrazení (prohlédnutí) videoreklamy.

Funkce CPV je založena na tom, že inzerent platí až v případě, že uživatel skutečně zahájí přehrávání videa, což může zahrnovat i krátký náhled videa, nebo pokud uživatel sleduje reklamu po určitý stanovený čas (např. prvních 30 sekund videa). To znamená, že pokud uživatel zavře video nebo přeskočí reklamu dříve, než uplyne tato stanovená doba, inzerent za reklamu neplatí.

CPV je obvykle nastavováno v rámci aukcí nebo dohod s reklamními platformami, a cena za jedno zobrazení se může lišit v závislosti na konkurenci, cílové skupině, formátu videa a dalších faktorech. Inzerenti mohou tak lépe měřit náklady spojené s dosažením potenciálního publika na videoplatforech a optimalizovat své kampaně na základě výkonu.

CPV je obzvláště důležité pro reklamní kampaně, které se zaměřují na povědomí o značce nebo informační videa, kde je cílem dosáhnout co největšího počtu zobrazení videa.