Jak zachránit data z Google Analytics Universal
Vaše data v Google Analytics Universal budou dostupná jen do června 2024. Všechna historická měření pak budou ztracena. Naštěstí existuje hned několik možností jak je zachovat i pro pozdější zpracování.
Export dashboardů do PDF
Pokud máte malý web a stačí vám shromáždit data ve statické podobě “ke čtení”, můžete je exportovat do souboru PDF. Je to velmi jednoduchý a rychlý způsob. Data už ale nebude možné upravovat, agregovat ani filtrovat, což výrazně sníží jejich hodnotu.
Ukázka exportu v pdf.
Export do PDF je opravdu jednoduchý.
- V UA zvolíte vlastní dimenze, metriky a období měření. Údaje můžete exportovat po měsících, letech atd.
- V pravém horním rohu kliknete na ikonu Exporty a zvolíte formát PDF.
- Stažený soubor uložíte a je to. Můžete se k němu vracet, kdykoliv bude třeba.
Export dashboardů do Google Sheets
Chcete-li s ukládanými daty dále pracovat (dejme tomu porovnávat je s novými daty z Google Analytics 4), exportujte je do Google Sheets. Zachováte možnost základního filtrování či agregování.
Znalosti ke zvládnutí takových úkolů v Google Sheets nejsou nijak ohromující a u laskavého čtenáře/čtenářky je samozřejmě předpokládáme.
Postup exportu:
- Vyberete sledovací období a metriky, které vás zajímají, a exportujete je do tabulek Google. Postup je obdobný jako u PDF.
- Zvolené metriky najdete v jednotlivých sloupcích exportované tabulky.
Exportované metriky se zobrazí ve sloupcích tabulky.
Export surových dat do BigQuery
Oba výše popsané způsoby exportu vynikají především jednoduchostí. Pro náročnější uživatele, typicky majitele e-shopů a firem s potřebou detailního sledování webového výkonu, existuje další, pokročilejší způsob zálohování, který zachová 100 % potenciálu zdrojových dat, a ještě něco přidá navíc.
Jedná se o export do externího cloudového úložiště BigQuery.
Má i nějaké nevýhody?
- Export je náročnější a vyžaduje zapojení specialistů.
- Pro přístup do BigQuery potřebujete účet na Google Cloud Platform.
- Jde o placený nástroj, pokud vám ale na vašich datech opravdu záleží, investice se určitě vyplatí.
Tím nevýhody končí.
Zásadní výhodou datového úložiště BiqQuery je možnost absolutního propojení dat z UA a GA4, takže s nimi můžete pracovat společněm bez ohledu na původ.
GA4 mají konektor pro export do BigQuery již v základním nastavení bezplatně. Universal Analytics takový konektor nenabízí, lze ho ale doinstalovat.
Export do BigQuery nabízí “bezztrátové” využití dat z UA v prostředí GA4, ale i neomezené zálohování dat z GA4 samotných. Zatímco GA4 data uchovávají jen po určitou dobu, v BigQuery budou dostupná bez jakéhokoliv časového omezení.
Exportem dat do BigQuery nad nimi získáte i větší kontrolu, protože se stanete jejich vlastníky. Data uložená v GA4 patří Googlu.
Do BiqQuery se exportují surová data s maximální hodnotou pro zpracování a interpretace. K nim můžete využít vizualizační nástroje jako Looker Studio bez limitu zobrazených dat, kterým práci ztěžují přímé konektory z GA4.
Konečně, BigQuery podporuje integraci s dalšími analytickými nástroji, platformami a CRM systémy.
Díky popsaným vlastnostem, flexibilitě a možnostem dotazování je BigQuery mocným nástrojem i pro velmi rozsáhlé a komplexní analýzy dat.
Potřebujete s exportem poradit?
Chcete-li se záchranou dat z Google Universal Analytics pomoci nebo jen navrhnout optimální způsob exportu, kontaktujte nás. Rádi vám s exporty (i čímkoliv dalším v oblasti webové analytiky) pomůžeme.
Doporučené články
Umělá inteligence: nástroje pro marketing
Přehled jazykových modelů vhodných na různé úkoly. Zpracování textu, obrázků, videí a zvuku. Pomoc se sběrem a anaýzou dat.
Umělá inteligence: pomůže i vašemu marketingu?
Hračka pro androidy, nebo seriózní nástroj? Možnosti a limity umělé inteligence v létě 2024. Jak ji využít a nenaletět.