Hodí se Google Performance Max pro vaše kampaně?

Moderní marketingová kampaň musí zasáhnout publikum přesně, účinně a efektivně. Den ze dne náročnější úkol pomáhá plnit Google Performance Max, inovativní reklamní nástroj s inteligentní optimalizací a škálovatelností.

Co je Google Performance Max

Google Performance Max (dále P-Max) je reklamní nástroj, který kombinuje více Google Ads kanálů do jedné kampaně. Vybaven umělou inteligencí, optimalizuje kampaně v reálném čase, z čehož vám kynou znamenité požitky: vaše reklamy jsou prezentovány správným uživatelům ve správný čas a na správném místě.

Když se na vlastnosti P-Max podíváme podrobněji, uvidíme tyto silné stránky:

  • Škálovatelnost: Protože P-Max používá různé reklamní kanály (Search, Display, YouTube, Discover), umožní vám zasáhnout větší publikum, aniž byste rozjížděli kampaně pro každý kanál zvlášť.
  • Automatická optimalizace: Výkon reklam se nepřetržitě analyzuje a optimalizuje na základě skutečných výsledků nesrovnatelně rychleji, než by to byl zvládal nejhbitější guru PPC. Vaše reklamy se zobrazují uživatelům s největší pravděpodobností konverze.
  • Využití mnoha reklamních formátů: Současná práce s více reklamními formáty vám umožní oslovit zákazníky tam, kde skutečně jsou.

Přes tyto své nesporně skvělé vlastnosti P-Max není univerzálním nástrojem, který uspěje vždy a všude. Uvědomte si jeho nevýhody dřív, než si s ním začnete.

  • Omezená kontrola: Umělá inteligence sama vybírá reklamní kanály a volí umístění reklam. Vezme vám kus kontroly nad řízením kampaně.
  • Vysoká konkurence: S rostoucí popularitou P-Max roste i konkurence mezi reklamními inzerenty. To může přinášet vyšší ceny za proklik nebo nižší dostupnost reklamních ploch, zvlášť když zkoušíte cílit na specifické publikum nebo klíčová slova.
  • Náročnost stanovení cílů: Máte-li větší počet různých kampaní (remarketing, brand, Google nákupy), je sladění cílů s P-Max stejně náročné jako bez něj.
  • Náročnost měření výkonu: Kvůli komplexnosti optimalizace a kombinaci různých kanálů může být obtížné připisovat jim konkrétní konverze. Detailně zhodnotit výkon kampaně nemusí být úplně snadné.
  • Vyšší počáteční investice: Ceny za prokliky a zobrazení mohou být vyšší než v tradičních reklamních formátech. Nasazení P-Max vyžaduje dostatečný rozpočet a důkladnou analýzu návratnosti investic (ROI).

Google P-Max je mocná síla, potřebuje ale pevné vedení.

Uvedené vysvětluje, proč P-Max nepotvrdil prognózy o konci živých PPC specialistů. V určité míře změnil styl jejich práce, otevřel ale i zbrusu nová témata k odbornému posuzování a řešení.

Chce to klid a specialistu

Uvažujete o rozdělení jedné P-Max kampaně na dvě? Nemusíte se bát — když tomu rozumíte a uděláte to správně.

Shromážděte informace o maržích, abyste produkty správně rozdělili do skupin. Ukázalo se, že dělení na kategorie nemá dobrý výkon.

Nastavte kampaně a hoďte se do klidu. Není žádoucí, abyste po pár týdnech slabšího výkonu panikařili a začali šachovat s podklady, ROASy a budgety. P-Max se umí učit. Potřebuje tudíž dostatek dat a času k jejich sběru.

Učte se i vy: oddělujte to, co dobře fungovalo, od toho, čemu se nedařilo. Není to úplně jednoduché. Proto buďte v kontaktu s PPC specialistou. Zkušenosti a dovednosti jsou pro dobrý výkon nezbytné.

Na co si dát s P-Max pozor

Přijměte ještě několik tipů od našich specialistů:

  • Pečlivě sledujte, zda vám P-Max vodí nové zákazníky, nebo obrat zvyšuje remarketingem. Dozvíte se v Google Analytics.
  • Při nastavování konverzí si dejte pozor, abyste svou P-Max kampaň nezaměřili víc na návštěvnost, která prospívá budování brandu, než na konverzní výkon, který zvyšuje prodej.
  • Základní nastavení P-Max, které počítá konverze za 30 dní z posledního navštíveného zdroje, může zase kampaně posunout víc do obsahu a Youtube než do výkonu.
  • P-Max nemusí fungovat dobře pro reklamy na nové produkty, které ještě trh nezná. Kampaně P-Max pohání strojové učení, které musí vidět určitý počet konverzí, aby se mohlo rozběhnout. Novým produktům tak mohou lépe vyhovovat standardní kampaně a postupné sbírání dat o nákupech.
  • Nebojte se rozjet více P-Max kampaní, pracujte s nimi ale chytře. S podklady pracujte podobně jako v Google nákupech. Máte stovky konverzí měsíčně a produkty s výrazně rozdílnými maržemi? Oštítkujte si je podle marže a rozdělte do dvou P-Max kampaní s lepší a horší marží. Do těch s lepší marží pak můžete investovat více kreditů nebo trpělivosti s čekáním na objednávku.
  • Nedoporučujeme dělit produkty podle kategorií. V řadě případů se nám to neosvědčilo. Do jedné kategorie sice spadnou podobné produkty s podobnou cenou, smíchají se ale konkurenční značky a různě vysoké marže.
  • Velmi cennou pomůckou jsou přehledy, rozpady i skripty. Odhalují mrtvé kategorie, značky nebo produkty, které čerpají kredit, ale nezvyšují obrat.
  • Máte již běžící P-Max kampaně? A vzpomínáte si, co jste do nich před rokem nahráli? Mrkněte se, jaká videa a obrázky v P-Max máte. Možná by se měly trochu aktualizovat.

I z těchto důvodů doporučujeme, abyste přechod na P-Max a další práci s ním konzultovali s PPC specialistou.

Je dobré mít pomoc nablízku.

P-Max ano, či ne?

Srovnání výhod a nevýhod nástroje Google Performance Max může dopadnout jinak u každé jedné kampaně. Zodpovědná agentura to s vámi jistě probere. Může dojít k závěru, že cennější než umělý intelekt P-Max je plná kontrola a úplná flexibilita, kterou nabízejí tradiční formáty.

A pokud navrhne nasadit právě P-Max? Nebojte se souhlasit. Při správném nastavení může přinést lepší výsledky než klasické metody online reklamy.

S Google Performance Max už naši specialisté nějaký čas pracují, a nasbírali tak mnoho zkušeností nezbytných k vedení úspěšných kampaní.

Uvažujete o použití P-Max? Chcete pomoci jeho s nastavením? Přemýšlíte nad efektivitou kampaní v tradičních formátech? Rádi si s vámi promluvíme.

Kontaktní formulář